U bepaalt

Een familienaam in stand houden of een dierbare eren? Met een Fonds op Naam kan dat. U bepaalt zelf de naam en doelstelling van het fonds. Zo kunt u steunen bij aankopen, maar ook bij restauratie en onderzoek. Het kunstwerk of project bepaalt u zelf. Bij een aankoop met uw hulp vermeldt het museum bij het kunstwerk altijd de naam van het fonds.

Voorwaarden en voordelen

Voor het oprichten van een Fonds op Naam geldt een minimuminleg van 75.000 euro in één keer of in een periodieke gift van tenminste vijf jaar van ten minste 15.000 euro. Aan zowel de eenmalige als periodieke gift zitten fiscale voordelen vast. Wilt u een Fonds op Naam oprichten? Dan raden wij u aan Hollandse Meester te worden. Zo geniet u optimaal van de privileges die aan uw gift verbonden zijn.

Hollandse Meester

Vragen of advies?

Meer weten over onze Fondsen op Naam? Neem gerust contact met mij op.

Mathilde 1

Mathilde van der Werff, hoofd Mecenaat

a
A. Quist-Rütter Fonds A.M. Roeters van Lennep Fonds Acquoy-Nairac Fonds Alida Fonds
b
Beatrijs de Rooy Fonds Beintema-Dubbeldam Fonds
Claude Monet Fonds Claudine de With Beurs Cleyndert Fonds Coleminks Fonds
d
Daan Cevat Fonds Dames Spoorenberg Fonds Desirée Lambers Fonds Dorodarte Kunst Fonds Dura Kunstfonds
E.A. en C.M. Alkema-Hilbrands Fonds Ekkart Fonds Eleonora Jeuken-Tesser Fonds
f
Fonds 1931 Fonds Fusien Fonds Leppink-Postuma Fonds Mout-Bouwman Fonds voor Klassieke Beeldende Kunst Fonds voor Onderzoek naar Moderne en Hedendaagse Kunst
g
Gisbert van Laack Fonds Groninger Fonds
h
H.E.J. Mirandolle Fonds Helze Fonds Hendrik de Jong Fonds Het Liesbeth van Dorp Fonds
Ina van Doormaal Fonds Innorosa Fonds
j
J.G. van Oord Fonds Jaap en Joanna van der Lee-Boers Fonds Johannes Vermeer Fonds
Kroese-Duijsters Fonds Kruger Fonds
Liente Dons Fonds
m
Maljers-de Jongh Fonds Marijke Laarhoven Fonds Mevrouw dr. E. Frederiks Fonds Mevrouw J.J. den Boer-den Herder Fonds Mevrouw M. Boersma Fonds mr Rickert J-F. Blokhuis Fund Mr. Cornelis Roozen Fonds Mr. J.J.A.M. Kennis Fonds
Nationaal Fonds 1930 Nationaal Fonds Kunstbezit
Op Dreef Fonds
P.H. Soeters Fonds voor 20ste-eeuwse glaskunst Petra van Maaren Fonds
r
Ruze Fonds
s
Schorer Romeijn Grothe Fonds Schoufour-Martin Fonds Stichting Het 'Meyjes-Fonds' Stortenbeker Fonds
t
Theodora Fonds
v
Van Beekhof Fonds Van der Klaauw Fonds Van Lith-Dumont Fonds VriendenLoterij Aankoopfonds VriendenLoterij Restauratiefonds
Warning-Meijaard Fonds Willem en Mary Reus-de Lange Fonds
De Busschop_Plafondstuk Dordrechts Museum 2

Abraham Busschop, De raaf die beroofd wordt van de veren waarmee hij zich had getooid, 1708 | olieverf op doek, 166 x 194 cm | Dordrechts Museum | gesteunde aankoop uit 2011

Dit spectaculaire plafondstuk, dat nu een van de bovenzalen van het Dordrechts Museum siert, is aangekocht met een bijdrage van het Willem en Mary Reus-de Lange Fonds. Dit Fonds op Naam is voortgekomen uit de nalatenschap van de heer Willem de Reus en wordt gebruikt voor het uitbreiden van de collecties van het Huis van Gijn, het Dordrechts Museum en Erfgoedcentrum Diep in Dordrecht.

Bekijk ook

Hollandse Meester